2012. szeptember 16., vasárnap

Gyertya 2


A gyertyaöntés olcsóbb módja a családomban használatos gyertyaöntés.

Vettem háztartási gyertyát az Ikeában kilós kiszerelésben.
Óvatosan eltörögetem a gyertyákat (kb.1,5 centinként), ezzel a kanócot egyben megmentem.
Konzervdobozban olvasztom a viaszt, színes zsírkrétával színezem :)

Közben előkészítem a  formákat. Szoktunk önteni sörös vagy energiaitalos dobozba, üveg edénybe, ami épp akad.

Amit nagyon kedvelünk: az EGYÉB forma.

Vettünk kreatív boltban fenyő formájú, átlátszó, műanyag, szétnyithatós, (talán) fenyőfa díszt.
A talpa felől kilyukasztottam. A kanócot "becsíptem" a formába. Csillag alakú viaszdrazsét ragasztottam az oldalára és zöld olvasztott gyertyát öntöttem bele. 
Elég sokáig dermed még a fagyasztóban is... 


A másik forma: műanyag pezsgős pohár. (Minden nagyobb áruházban kapni.)
A pohár aljára kis lyukat fúrtam, belefűztem a kanócot, és beleillesztettem a talpba.
Felül drótra vagy hurkapálcára rögzítettem a másik végét.
Az oldalát díszíthetjük viaszdrazséval vagy  viaszlap darabokkal, vagy fehér gyertyadarabokat dobálhatunk a formába (így kevesebb színes olvasztott gyertya kell) :)
Bele a színezett viasz, ez is mehet a hűtőbe. 
A dermedéskor kicsit összehúzódik a gyertyánk a forma nyitott felületénél, de ha teljesen megdermedt, körül kell vágni...

Ez utóbbi pezsgős formában is lehet "fenyőt" készíteni.
Ez előkészített formába öntünk egy kis színes viaszt, és "lögyböljük" enyhén a teteje felé.
Ez egy pillanat alatt megdermed, és olyan hatást kelt, mint a rajzfilmeken a sűrű fenyő.
Ha kész a lögybölés, akkor mehet bele az összes viasz.
(megpróbálom később megmutatni képeken)
Nagyon fenyőszerű "textúrája" lesz a gyertyánknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése