2012. december 7., péntek

Póló "maratás"


Mindenkinek vannak egyszínű és már-már unalmas pólói.
Két lány mellett hasznos is a felújítás, mert akár hetente új öltözék is elférne. :)

A batikolást most nem mutatnám be, bár annak is van egy kevésbé ismert (ezért érdekesebb) módszere. De ezt majd máskor.

Most mutatok egy trükköt (legyen technika), amivel mássá tehetjük a pólót.






Fogjunk egy sötétebb pólót. Helyezzünk rá valamilyen mintát.


Én most horgolt terítőket raktam rá, de ez lehet valamilyen kivágott minta akár papírból, vagy lehetnek betűk, mondatok ...

Fogjunk valami klór tartalmú háztartási szert (nekem Domestos volt kéznél), egy spricnis (szórófejes) flakonba töltsük némi vízzel keverve.


 
És kezdődhet a móka :)
Spricceljük be a pólónkat a flakonból. Nem kell sok, de mindenhova jusson belőle.


Néhány perc múlva látható az eredmény...



A minta alatt megmaradt az eredeti szín, míg a többi részt kicsit megmarta (kifehérítette) a klór.

Ha úgy gondoljuk hogy kész, akkor öblítsük ki a pólónkat.

A képek sajnos nem adják vissza a színeket, de a sötétlila pólóból egy kicsit világosabb lila lett, jól látható mintával.

Természetesen a hátulját is lespricceltem, hogy ott is világosabb legyen a póló. 





Amire figyelni kell - én sajnos nem figyeltem, hogy a nyakkivágást is le kell fedni, mert a hátán kicsit átütött a klór, azaz van egy világosabb félkör hátul a nyaknál.             

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése