2012. október 11., csütörtök

Töklámpás ...

Lassan nálunk is divattá válik a töklámpás. 
Nekem is tetszik, mert hangulatos, és persze itt is kiélhetjük kreativitásunkat.
Sokan a tökfaragással kezdik, pedig szerintem ez a legnehezebb.
Nem csak azért mert nehéz faragni, de azért is, mert a belsejét sajnáljuk kidobni. Viszont a mi családunk nem szereti a sütőtököt. Ezért mást kellett kitalálni...



Papírból
Elsőként csak ki kell vágni a tökformát papírból.
Ha fehér papírból van, akkor ki lehet festeni.
Feketéből lehet ráragasztani szemet, szájat....





Másik ötlet : narancssárga papírcsíkokból készült a tök :)

A narancssárga papírt egyforma csíkokra vágjuk.
Nagyobb tökhöz legyezőszerűen összetűzzük a fele csíkot mindkét oldalon, majd a két "félgömböt" összetűzzük.- belülre szoktam tenni távtartót- azaz egy rövidebb csíkot, ami nem engedi "megnyúlni" a  tököt.
Kisebb tökhöz körnek "hajtunk" egy csíkot, majd eltolva rá egy újabbat és így tovább... végül összetűzzük.

A képen egy töklány van....Gabi jóvoltából :) 


Egyik évben találtam tök formájú üveget a halottaknapi mécsesvásáron. Ezt nem hagyhattam ott.
Belülről kapott némi narancsfestéket, előre szemet, szájat... és kész a töklápás.










De persze mi is kipróbáltuk a faragást, csak ehhez egy pici dísztököt vettünk...  



Akinek egyik sem tetszik, (vagy nem érez magában tehetséget) készítsen egy csendéletet...
Ugye milyen szép??? 





Más is készített befőttesüvegből... 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése